Odżywianie,  Top,  Zdrowie

8 rodzajów żywności, które uchronią Cię przed negatywnym działaniem smogu.

Smog na całym świecie zabija miliony osób rocznie. Polska również niestety należy do tych krajów, w których zanieczyszczenia powietrza stanowią ogromny problem zdrowotny.

Ta mieszanka zabójczych pyłów unoszących się w powietrzu zawiera rakotwórcze i rozregulowujące układ hormonalny węglowodory poliaromatyczne, np. dioksyny i furany, a także bardzo niebezpieczne dla naszego układu nerwowego metale ciężkie, m.in. chrom, arsen, mangan, kadm, rtęć i ołów. Ponadto w smogu znajduje się tlenek węgla, czyli zabójczy czad oraz  rakotwórczy benzo(a)piren.

Pomimo, iż smog jest przez nas wdychany, powoduje on ciężkie choroby nie tylko układu oddechowego, ale także krwionośnego. Ma również bardzo negatywny wpływ na nasze narządy wewnętrzne, w tym układ pokarmowy, w którym najbardziej narażone jest jelito grube. Według naukowców z Uniwersytetu Calgary w Kanadzie jedną z przyczyn zachorowań na raka jelita grubego są właśnie zanieczyszczenia powietrza.

Aby ustrzec przed chorobami siebie, swoje dzieci oraz całą rodzinę, postaw na odpowiednio zbilansowaną dietę, bogatą w poniżej wymienione składniki, które pozwolą wytworzyć naturalną barierę chroniącą przed negatywnymi skutkami zanieczyszczenia powietrza.

Rodzaje żywności, które uchronią Cię przed negatywnym działaniem smogu.

 

1.Spożywaj dużo witaminy C. Jest ona najlepszym przeciwutleniaczem, który zwalcza negatywne skutki zanieczyszczeń powietrza. Osoby spożywające zbyt mało witaminy C są o wiele bardziej narażone na zachorowania na astmę, częściej też trafiają do szpitali w okresie występowania smogu. Zastrzyk tej niesamowitej witaminy da Ci wiele rodzajów żywności. Najlepszymi jej źródłami są: papryka, kapusta włoska, kiwi, jagody, owoce cytrusowe, pomidory i groszek.

2.Jedz brokuły. Zgodnie z wynikami licznych badań, brokuły są bardzo skuteczne w walce z niebezpiecznymi toksynami, które wdychamy wraz z powietrzem. Forma, w jakiej zdecydujesz się je spożywać nie ma znaczenia tak długo, jak długo będziesz je umieszczać regularnie na swoim talerzu. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych w jednym z najbardziej zanieczyszczonych regionów Chin, jakim jest prowincja Jiangsu, spożywanie brokułów znacząco zwiększa szybkość wydalania z organizmu niebezpiecznych, wręcz rakotwórczych zanieczyszczeń takich jak np. benzen.

3.Zasil swój organizm porządną dawką magnezu. Magnez jest minerałem, który usprawnia Twoje naturalne mechanizmy obronne oraz regeneruje pęcherzyki płucne. Najsmaczniejszym jedzeniem zawierającym magnez są zdecydowanie orzechy, szczególnie orzechy nerkowca oraz migdały. Jednak także rośliny strączkowe zawierają duże ilości tego ważnego minerału.

4.Postaw na siemię lniane. Zawiera ono wysoki poziom fitoestrogenów i kwasów tłuszczowych omega-3. Fitoestrogeny mają właściwości przeciwutleniające, które pomagają zmniejszyć objawy astmy i innych reakcji alergicznych. Każdego dnia możesz dodawać siemię lniane do koktajli, sałatek lub wypieków .Kwasy tłuszczowe Omega 3 zawarte w nasionach lnu nie tylko zapewnią Ci doskonałą ochronę przed zanieczyszczeniami powietrza, ale także pomogą powrócić Twojemu ciału do pełnego zdrowia. Siemię lniane można spożywać w dowolnej formie, nawet jeśli jest się na diecie odchudzającej.5.Jedz avocado i szpinak. Zawierają one witaminę E. Naukowcy z Kings College w Londynie przeprowadzili badania które, wykazały, iż witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, zwalczającym wolne rodniki, które są odpowiedzialne za wiele groźnych chorób oraz szybki proces starzenia się organizmu. Ponadto zapobiega ona chorobom skóry oraz wzmacnia naszą odporność.


6.Twoja dieta powinna również bogata w duża ilość świeżych pomidorów, ponieważ zawierają one likopen, przeciwutleniacz, który chroni nas przed chorobami układu oddechowego i nowotworami, których przyczyną mogą być między innymi toksyny wchodzące w skład smogu.

7.Czosnek jest kolejną niesamowitą, naturalną bronią, którą możemy wykorzystać w walce ze smogiem. Jest on naturalnym antybiotykiem, który wzmacnia naszą odporność, a także zwalcza kaszel. Pomaga także w usuwaniu metali ciężkich z naszego organizmu.                                                                                                     

8. Zwiększ spożycie błonnika pokarmowego, który jest wymiataczem metali ciężkich oraz toksyn z organizmu. Chroni też jelito grube przed rakiem poprzez przyspieszenie pasażu jelitowego, dzięki czemu toksyny oraz metale ciężkie przez krótszy czas mają styczność z jelitem grubym i są szybciej wydalane. Najskuteczniejszy i najwyższej jakości błonnik pokarmowy znajdziesz tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.