Odżywianie

Dlaczego wierzę w moc przekąsek

Jest wiele korzyści z jedzenia przekąsek. Z własnego doświadczenia wiem, że mogą naprawdę pomóc ludziom, którzy wprowadzają zdrowy styl życia. Jest tylko jeden warunek. Przekąski muszą być zdrowe i sycące! Jakie będą najlepsze? Czytaj dalej…

Istnieje realne ryzyko emocjonalnego przejadania się w wyniku powstrzymywania się od podjadania między posiłkami. Niektórzy ludzie są bardzo wrażliwi na zmiany poziomu cukru we krwi – pojawia się drażliwość, brak uwagi, zmęczenie i przejadanie się w późniejszym czasie.

Aby tego uniknąć, najlepiej wprowadzić inteligentne przekąski.

Jeśli poczujesz, że potrzebujesz coś zjeść,  pomiędzy pierwszym a drugim śniadaniem, bądź drugim śniadaniem a obiadem, możesz śmiało sięgnąć po owoce jak np. jagody z małą garścią orzechów, plasterki jabłka posmarowane masłem orzechowym lub po marchewkę pokrojoną w paseczki maczaną w humusie bądź tahini.

Dobrym pomysłem są również kulki energetyczne, o których pisałam tutaj >> Kulki mocy – energetyczna przekąska . Poza tym, że są przepyszne i niskokaloryczne dodają wielu składników odżywczych i energii, która często jest nam potrzebna np. w pracy czy na uczelni.

 

Z kolei wieczorami zdecyduj się na przekąski lekkostrawne. Najlepiej sprawdzą się produkty bogate w białko.

Oto niektóre z moich ulubionych pomysłów na podwieczorki :

  • Jajko z warzywami np. z pomidorem lub papryką
  • Pomidor z serem feta (kilka plasterków) i bazylią
  • Chudy twarożek ze szczypiorkiem
  • Seler wypełniony masłem migdałowym
  • Jogurt grecki słodzony cynamonem i stewią
  • 1 grejpfrut (To wyjątek. Owoców należy unikać wieczorami. Grejpfrut, podobnie jak cytryna i ananas daje ujemny bilans kaloryczny)
  • Koktajl białkowy

Ostatnia rada: upewnij się, że łączysz białka z dobrymi tłuszczami (awokado, orzechy, tahini, dobrej jakości oliwą z oliwek). To pomoże utrzymać na dłużej uczucie sytości – odpierając napady głodu i objadania się. „Dobre tłuszcze” nie odkładają się jako tkanka tłuszczowa. Pełnią w ustroju funkcję energetyczną,  budulcową, dostarczają energii oraz poprawiają nasze zdrowie i wygląd. 🙂

A jakie przekąski Ty lubisz? Koniecznie daj znać w komentarzu, na naszym fanpage  NaturalnieWitalni lub  na Instagramie 🙂 

 

7 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.