Zdrowie

Jak szybko i skutecznie pozbyć się zaparć.

Zaparcia, czyli zbyt mała częstotliwość wypróżnień to jeden ze wstydliwych problemów, który gdy się pojawia bardzo uprzykrza nam życie.

Czujemy się źle, pojawia się uczucie pełności, wzdęcia czasem nawet mdłości i zawroty głowy. Stolec jest bardzo twardy a jego wydalanie bolesne. Powodem przeważnie jest powolny ruch stolca przez okrężnicę.

Zaparcia potrafią pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie np. podczas długo wyczekiwanego urlopu, psując nam wyjazd i przyjemność ze spożywania pysznych lokalnych specjałów.

W takich wypadkach mówimy o zaparciach przypadkowych, które pojawiają się gdy zmieniamy sposób odżywiania, bądź pojawia się inna zmiana w naszym życiu. Tego typu problemy mają charakter krótkotrwały i najczęściej występują naprzemiennie z prawidłową perystaltyką. Jeśli problem występuje długotrwale, należy skonsultować się z lekarzem.

Z przypadkowo pojawiającymi się problemami możemy poradzić sobie sami.

Uwaga! Wydawało by się, że skorzystanie z dostępnych w aptekach środków przeczyszczających powinno rozwiązać nasz dokuczliwy problem. Nic bardziej mylnego! Farmaceutyki stosowane w nadmiernych ilościach mogą być przyczyną ciężkiego zaparcia. Dzieje się tak dlatego, że nasz organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do wspomagania przez lek, rozleniwia się a w efekcie końcowym traci zdolność samodzielnego wypróżniania. A ulga jaką dają leki okazuje się tymczasowa.

Wobec tego co możemy zrobić , jeśli mamy problem z zaparciami?

Na początek sięgnijmy po pomoc jaką oferuje nam natura.

Po pierwsze warto zwiększyć ilość przyjmowanych płynów. Dodatkowe cztery szklanki wody mogą mieć dobroczynny wpływ. Bardzo dobrym sposobem na pobudzenie naszego przewodu pokarmowego jest wypicie ciepłej wody, zwłaszcza w godzinach porannych.

Zbawienne często okazuje się przyjmowanie błonnika, który pobudza perystaltykę jelit. Błonnik pokarmowy często nazywany włóknem pokarmowym ma także niesamowite zdolności chłonięcia wody, dzięki temu zapobiega odwodnieniu mas kałowych. Zapewnia odpowiednią (miękką) konsystencję naszego stolca, który znacznie łatwiej przechodzi przez jelita. Co więcej stale przyjmując błonnik zapobiegniemy nawrotom zaparć.

Gdzie go znaleźć? W wielu świeżych warzywach, owocach i nasionach strączkowych takich jak fasola i soczewica. Błonnik zawierają również otręby, płatki owsiane oraz pełnoziarniste pieczywo. A jeśli chcesz go przyjąć w szybki sposób, nie szukając specjalnie produktów zawierających go po sklepowych pułkach, wystarczy dodać łyżeczkę do jogurtu bądź tą samą ilość wymieszać z wodą i mamy już gotowe rozwiązanie problemu.


native_przepisy

Otrzymuj sprawdzone przepisy na zdrowie!

Zawsze jako pierwsza oraz te niepublikowane!

Zyskaj zdrowie, spokój i urodę!

Szanuję Twoją prywatność. Zawsze możesz się wypisać z listy.

Błonnikiem ma również moc innych dobroczynnych dla naszego organizmu właściwości. Jeśli ciekawi Cię na co jeszcze ma wpływ zajrzyj tutaj http://bit.ly/chudnijnaturalnie i tutaj http://bit.ly/pozbadzsietoksyn .

Czerp zdrowie z natury 😀

One Comment

  • Klaudia Kucia

    zbyt duza ilosc blonnika moze wrecz zaszkodzic niz pomoc przy zaparciach… u mniie woda ani owoce nie pomagaly, jedyne co dziala to dicopeg 10g i polecam kazdemu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.