Odżywianie,  Zdrowie

Kulki mocy – energetyczna, zdrowa i niskokaloryczna przekąska.

Lubię podczas pracy mieć jakąś przekąskę pod ręką. Czasem są to orzechy, innym razem owoce. Staram się, by w żadnym wypadku nie były to słodycze, ciasteczka czy czekoladki. A jeśli już pojawia się ochota na coś innego, bardziej wymyślnego …robię kulki mocy.

Nie dość, że są przepyszne, słodziutkie i niskokaloryczne, to przy tym dodają energii i dostarczają wielu witamin i minerałów.

  • Daktyle są bogate w błonnik, liczne witaminy (zwłaszcza w witaminę B3), związki mineralne (głównie potas), a także przeciwutleniacze i salicylany, które działają jak aspiryna.
  • Nasiona Chia, klasyfikowane jako superfoods, zawierają duże ilości kwasów Omega 3, są źródłem żelaza, magnezu, wapnia, cynku i fosforu. Zawierają witaminę E i witaminy z grupy B. To także źródło błonnika.
  • Orzechy nerkowca dostarczają dobrych jedno i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy A,D,E, wapń, fosfor, miedź, potas, żelazo oraz sód, czyli elementy pożywienia, które warunkują prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Kulki dodatkowo wyglądają obłędnie! Jak prosto z cukierni. 🙂 ?

Można je umieścić w papilotkach na muffinki – wówczas już nikt nie jest w stanie przejść obok nich obojętnie. 😉 Prezentują się bosko. Aż szkoda jeść. 😉

Spróbujcie!

SKŁADNIKI:

1 szklanka drylowanych daktyli (najlepiej by były lepkie)

1 szklanka orzechów nerkowca

1 szklanka wiórków kokosowych

¼ szklanki nasion chia

Skórka z 1 cytryny

Sok z ½ cytryny

Opcjonalnie: sól morska

PRZYGOTOWANIE:

Do blendera wrzucamy daktyle, mielimy, aż zostaną z nich kawałki wielkości grochu. Następnie dodajemy orzechy nerkowca, ½ szklanki wiórków kokosowych i nasiona Chia. Blendujemy aż wszystkie składniki się dobrze ze sobą połączą. Dodajemy skórkę z cytryny, sok z cytryny i odrobinę soli morskiej (Sól nie jest konieczna – stosujemy według uznania). Wszystko jeszcze przez chwilę miksujemy. Z gładkiej masy formujemy ok. 18 kulek, każdą obtaczamy w wiórkach kokosowych. Gotowe kuleczki wkładamy do zamrażalnika na ok. 15min. Po tym czasie są gotowe do zjedzenia. Możemy je przechowywać w lodówce przez okres do 1 miesiąca 🙂


native_przepisy

Możesz otrzymywać pyszne i zdrowe przepisy!

Zawsze jako pierwsza oraz te niepublikowane!

Za moment możesz zyskać zdrowie, zdrowszy wygląd i witalność!

Szanuję Twoją prywatność. Zawsze możesz się wypisać z listy.

Smacznego!

Ps. Napiszcie, czy robicie podobne przekąski i czy chcecie więcej przepisów na coś słodkiego i zdrowego zarazem?

kulki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.