Zdrowie

Nie chcesz być szczupła? Nie czytaj tego!

Znów życie pokrzyżowało Twoje plany na super sylwetkę i pomimo diety nie udało Ci się schudnąć? Zapewne znasz to straszne uczucie, kiedy w Twoim ciele zgromadziło się zbyt wiele tkanki tłuszczowej, a Ty przez to wstydzisz się pokazać znajomym, czy nawet spojrzeć w lustrze na samą siebie. Sukienka, w której jakiś czas temu wyglądałaś jak gwiazda na gali rozdania Oscarów już dawno przestała na Ciebie pasować, a frustracja rośnie z każdym dniem. To nie Twoja wina. Ale nawet zdając sobie z tego sprawę, wciąż zadajesz sobie pytanie: co w takim razie robić?

Zaczynasz stosować przeróżne diety, których rezultatem najczęściej jest co najwyżej efekt jojo oraz podwojenie początkowej masy ciała (i to niestety nie tej mięśniowej!). Sięgasz po różne „cudowne” tabletki na odchudzanie, które nie dość że często zawierają w sobie mnóstwo chemii, to jeszcze nie działają i jedyną rzeczą którą skutecznie odchudzają, jest Twój portfel. A tymczasem rozwiązanie Twoich problemów znajduje bliżej, niż myślisz. A mianowicie w samej naturze, która hojnie obdarowała nas niezbędnym w codziennej diecie błonnikiem, mającym zbawienny wpływ na nasze ciało i jednocześnie wciąż tak mało obecnym w naszej świadomości.

Błonnik występuje w owocach i warzywach, nasionach roślin strączkowych oraz w zbożach i ich produktach, takich jak ryż, kasza czy pieczywo razowe. Jego ponadprzeciętne właściwości pomagają nam skutecznie wypowiedzieć wojnę zbędnym i niechcianym kilogramom. Jesteś ciekawa, w jaki sposób to robią? Jeśli tak, czytaj dalej.

Po pierwsze błonnik w naszych jelitach tworzy cieniutką osłonkę żelową, która sprawia, że nasz organizm o wiele trudniej wchłania tłuszcze z posiłków, dzięki czemu w większości są one wydalane z naszego organizmu wraz ze stolcem. Efekt jest taki, jakbyśmy jedli zdrowsze, mniej tłuste i tuczące dania, co z czasem pozytywnie przekłada się na naszą wagę.

Taką samą właściwość ma on w przypadku cukrów, których wchłanianie jest spowolnione. Dzięki temu zjawisku dłużej towarzyszy nam uczucie sytości i nie dokuczają nam wahania poziomu glukozy we krwi, które potrafią spowodować nagły atak głodu, często występujący zwłaszcza u osób odchudzających się. Wówczas jemy więcej, bo tak każe nam nasz organizm, a to ja wiadomo przekłada się na wzrost tkanki tłuszczowej.


native_przepisy

Otrzymuj sprawdzone przepisy na zdrowie!

Zawsze jako pierwsza oraz te niepublikowane!

Zyskaj zdrowie, spokój i urodę!

Szanuję Twoją prywatność. Zawsze możesz się wypisać z listy.

Ponadto dzięki błonnikowi w jelicie cienkim wyłapywany jest tzw. zły cholesterol i nie trafia on do naszej krwi. To z kolei skutkuje zmniejszeniem ryzyka zapadnięcia na takie choroby jak miażdżyca, nadciśnienie, choroba wieńcowa czy nowotwory.

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) optymalne spożycie błonnika to 20-40 gramów dziennie, tymczasem średnio spożywamy go zaledwie około 15 gramów każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.